donderdag 17 november 2011

Sportklassen 5C - dag 4

Hallo beste vriendjes,

hier Juliane

Vandaag was onze vierde dag of onze voorlaatste dag op sportklassen.
Wat zijn wij toch gelukzakken, want ook vandaag zijn Benny en ik weer mogen meegaan.
En weet je ? Benny heeft gisteren bij Vlada gelogeerd en ik bij Audrey.
Toen we op school aankwamen gingen we met de auto's naar sporthal Runkst.
We hadden de les spijsvertering verder afgemaakt.
Dan moesten de kinderen toets sprong 3 maken.


Ik heb de toets samen met Vlada mogen maken.
'Ah, jullie werken met twee,' zei de meester.
'dan krijgen jullie ook maar ieder de helft van de punten,' grapte de meester.
Zou dat ook zo met Juliane zijn ? 

Zij en Audrey maakten immers ook samen de toets.
Na de toets hebben we met de hele klas de filmpjes van tv-Mozaïek bekeken.

 
Hi, hi toch erg grappig onszelf zo terug te zien op video.
Daarna stond meester Sam ons al op te wachten. 
Hij legde ons uit hoe rugby gespeeld wordt.



We oefenden op het geven van een goede pass terwijl je loopt.
Toch even anders dan basket en andere sporten.
Ook het tackelen heeft zijn spelregels.  Dat wist ik nog niet.



 

's Middags was het weer gezellig eten met onze vrienden.





Tijdens de pauze had tv-Mozaïek ons weer geïnterviewd
en we hebben een toneeltje gespeeld : Benio en Julia.

Het was heel grappig. 
Wij hopen dat filmpje spoedig op onze blog te publiceren.
We hebben ook samen met Benny een beetje met met de rugbybal gespeeld.
Die gekke bal springt alle kanten uit.
Dan kwam de meester ons roepen voor de les 'circustechnieken'.
Meester Sam had ons in drie groepen verdeeld. 
Eerst hebben met de Chinese bordjes gedraaid,



dan met balletjes gejongleerd,



en dan met die gekleurde sjaaltjes.
Dan hebben we iets heel moeilijk geleerd : menselijke piramides bouwen.




















Als laatste hebben we nog met een ballon een hondje mogen maken.
Zo'n ballon opblazen valt niet mee, hoor.






Hoe het verder afgelopen is met die ballonnen vertelt Benny wel.
Groetjes, Juliane

 -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 Hallo vriendjes, hier Benny

Oei, Juliane heeft al bijna alles verteld.
Ik moet je nog vertellen dat Juliane 's morgens voor de hele klas het
'Wees Gegroet' in het Frans heeft mogen opzeggen.



Ik was zo zenuwachtig dat ik soms niet verder kon.
Gelukkig kreeg ik hulp van mijn vrienden.
's Middags, na het eten, mocht ik het samen met Juliane proberen.
Wij kregen wel hulp van drie kanjers : Audrey, Sarah B en  Nick.
Oef daar waren we weer goed onderuit gekomen.

Weet je, ik vond rugby spelen en circuskunstjes oefenen super leuk.
De meester en Soraya waren druk foto's aan het maken.
Maar zo'n piramide bouwen met de hele klas was niet erg gemakkelijk.
Er werd wat afgekreund, vooral dan door de kinderen die onderaan lagen.



En dan moesten we nog lachen naar de camera.
Het leukste van de circusles vond ik toch de ballonnen plooien.



Meester Sam heeft ons geleerd hoe we een hondje moeten maken.



Het lukte mij niet zo goed.
Gelukkig heeft Audrey heeft me er een cadeau gedaan : een mooi blauw hondje.
Ook de hondjes van onze vriendjes waren erg mooi gemaakt, hoor.  Kijk maar...





















Op het einde heeft meester Sam ook kleine demonstratie gegeven in de balletklas.
Hij kan een hondje zomaar veranderen in een giraf en omgekeerd.
Onze meester heeft alles opgenomen met zijn camera. 
Jullie zullen het dus nog wel te zien krijgen.
Ook een hartje maken was voor meester Sam een koud kunstje.











De circusles duurde zo lang dat er zelfs geen tijd meer was om in de klas de Franse 'Les sports' te volgen.
Op de terugweg in de auto van Wendy stond de muziek heel hard.
Ik zat bij Audrey de schoot, Juliane bij Vlada.  
Een leuke dag was weer (te) vlug voorbij gegaan.
Nog één dag te gaan.
Wij hopen dat de laatst dag super, super, super, super leuk zal zijn.
Tot morgen.

Groetjes van Benny

P.S. Zowel ik als Juliane willen Audrey, Vlada en Casey danken voor de hulp
        bij het maken van deze blog.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten